بهترین اساتید کنکور ایران معرفی شدند

بهترین اساتید کنکور ایران معرفی شدند

 با تغییرات جدید در برگزاری کنکور های سراسری، و سخت و مفهومی شدن سوالات در سنوات اخیر، و با توجه به دسترسی تمام دانش آموزان به اساتید برند از طریق کلاس های برگزار شده در استدیوهای مجهز آنلاین، هم اکنون اکثر دانش آموزان ترجیح میدهند تا به جای برگزاری کلاس با اساتید درجه معمولی در شهر خود، کلاس با اساتید برتر و شهیر را تجربه کنند.در این گزارش به نقل از سایت تحلیل اساتید ایران برترین های تدریس و مشاوره در حوزه آموزش ایران را  حضورتان معرفی خواهیم نمود. شما نیز با سرچ و مشاهده نمونه تدریس اساتید برتر کنکور، سعی نمایید بهترین افراد را برای آموزشتان انتخاب نمایید.

برای مشاهده آخرین ورژن این رنکینگ و رتبه بندی میتوانید روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاهده سایت تحلیل اساتید ایران (کلیک نمایید)

این لیست که منتخب اساتید و مشاوران برجسته کنکور ایران در وبسایت تحلیل اساتید است در بازه های زمانی شش ماهه به روزرسانی میگردد

رنکینگ و رتبه بندی برترین اساتید کنکور ایران در دروس مختلف به شرح ذیل است:

بهترین اساتید فیزیک کنکور ایران:

  1. مهدی باباخانی  2- رضا خالو 3- احمد مصلایی 4-علیرضا عربشاهی 5- فرید شهریاری

بهترین اساتید ریاضی کنکور ایران:

  1. سامان سلامیان 2-آریان حیدری 3-سروش مویینی 4-بابک سادات 5-محمد ارباب بهرامی

بهترین اساتید شیمی کنکور ایران:

  1. پیمان خواجوی  2-بهمن بازرگانی 3- حسن پلویی 4- رضا بابایی  5-حسن انوشه

بهترین اساتید زیست کنکور ایران:

1-دکتر زهرا همایونی  2- دکتر آرامفر    3- علی کرامت 4- دکتر رضا اربابیان 5- ماجد موید

مطالعات آموزشی نشان می دهد که ویژگی های اساسی یک معلم خوب شامل توانایی خود در تعیین سرنوشت خود است. درک، درک و پذیرش تفاوت های دیگران؛ تجزیه و تحلیل و تشخیص درک دانش آموزان و تنظیم در صورت لزوم. مذاکره کنند و در آموزش خود ریسک کنند. و درک مفهومی روشنی از توانایی خود داشته باشند.

استاندارد و اندازه گیری

بیشتر معلمان بر اساس تجربه و سطح تحصیلات خود دستمزد می گیرند، اما توماس لوشچی به عنوان یک معلم نشان داده است که شواهد کمی وجود دارد که بیش از 3-5 سال تجربه به بهبود نمرات یا نمرات آزمون معلمان کمک می کند.

سایر ویژگی‌های قابل اندازه‌گیری، مانند اینکه معلمان چقدر امتحانات صلاحیتی خود را به خوبی انجام داده‌اند یا اینکه معلم چقدر موفق به معلم شده است، به این معنا نیست که عملکرد دانش‌آموز در کلاس به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد.

بنابراین در حالی که در حرفه آموزش و پرورش در مورد ویژگی های متوسط ​​بودن یک معلم خوب اتفاق نظر کمی وجود دارد، چندین مطالعه ویژگی ها و شیوه های خاصی را نشان داده اند که به بهترین معلمان کمک می کند تا به دانش آموزان خود دسترسی پیدا کنند.

برای خودآگاهی

استفانی کی ساکس، مربی آمریکایی، معتقد است که یک معلم مؤثر و بهترین اساتید  باید از آگاهی جامعه شناختی اولیه و پذیرش هویت فرهنگی خود و سایر هویت ها برخوردار باشد. معلمان باید بتوانند هویت مثبت خود را ارتقا دهند و از ترجیحات و تعصبات شخصی خود آگاه باشند. آنها باید از خودآزمایی برای بررسی رابطه بین ارزش ها، نگرش ها و باورهای اصلی خود استفاده کنند، به ویژه از نظر آموزش.

این سوگیری درونی بر روابط با دانش آموزان تأثیر می گذارد، اما مانع از یادگیری معلمان از دانش آموزان نمی شود یا بالعکس.

معلم کاترین کارتر می افزاید که این روشی مؤثر برای بهترین معلمان است تا فرآیندها و انگیزه های خود را به عنوان یک استعاره قابل قبول برای ایفای نقش خود درک کنند.

به عنوان مثال، او می‌گوید، برخی از معلمان خود را باغبان، قالی باف، سفالگر، مکانیک، رهبر کسب‌وکار، یا نقاشان کارگاهی می‌بینند که در حین رشد بر دیگر هنرمندان نظارت می‌کنند.

درک، درک و ارزش گذاری تفاوت ها

معلمانی که ترجیحات آنها را درک می کنند می گویند بهتر می توانند “تجارب دانش آموزان خود را با ارزش و معنادار ببینند و واقعیت های زندگی، تجربیات و فرهنگ دانش آموزان را در کلاس درس و موضوع درسی ادغام کنند.”

یک معلم مؤثر، ادراک خود را از تأثیر و قدرت شخصی بر روی چهره هایی می سازد که به یادگیری دانش آموزان کمک می کنند. علاوه بر این، برای پاسخ به پیچیدگی‌های محیط مدرسه، باید مهارت‌های بین فردی مفهومی را توسعه دهد. تجربه معلمان و دانش آموزان با افراد با پیشینه های مختلف اجتماعی، قومی، فرهنگی و جغرافیایی می تواند به عنوان دریچه ای باشد که از طریق آن می توان تعاملات بیشتری را مشاهده کرد.

مطالعه و تشخیص مطالعه دانشجویی

معلم ریچارد اس. پرت پیشنهاد می کند که معلمان باید بتوانند بر فرآیندهای یادگیری دانش آموزان تمرکز کنند، نحوه یادگیری دانش آموزان را تجزیه و تحلیل کنند و مشکلاتی را که مانع آنها می شود را تشخیص دهند. ارزیابی‌ها باید نه بر روی آزمون‌ها، بلکه بر روی دانش‌آموزانی که به‌عنوان معلم درگیر یادگیری فعال هستند، انجام شود و امکان بحث، بحث، تحقیق، تکالیف کتبی، ارزیابی و آزمایش را فراهم کند.

بر اساس گزارش کمیته آموزش معلمان آکادمی ملی آموزش، لیندا دارلینگ هاموند و جوآن باراتز اسنودن پیشنهاد می‌کنند که معلمان باید از انتظارات خود برای کار با کیفیت بالا آگاه باشند و در حالی که کار خود را برخلاف این استانداردها بررسی می‌کنند، بازخورد ثابتی ارائه دهند. در نهایت، هدف ایجاد یک کلاس درس با عملکرد خوب و محترمانه است که دانش آموزان را قادر می سازد تا به طور مؤثر کار کنند.

در تمرین مذاکره کنید و ریسک کنید

ساکس پیشنهاد می‌کند که در مورد توانایی درک ساختمانی که دانش‌آموزان آن را به طور کامل درک نمی‌کنند، یک معلم مؤثر نباید برای خود و دانش‌آموزانی که برای مهارت‌ها و توانایی‌هایشان بهینه هستند، بترسد و متوجه شود که این تلاش‌ها می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. او می گوید که این معلمان پیشگامان و عقب مانده ها هستند که به چالش می کشند.

مذاکرات شامل دانش‌آموزان در زمینه‌های خاصی است، از نظر واقعیتی که در جامعه انضباطی به اشتراک می‌گذارند. در عین حال، معلمان باید تشخیص دهند که چه زمانی برخی از موانع چنین تقلبی اشتباه است یا استدلال اشتباهی است که باید بر آن تاکید شود، یا زمانی که کودک به سادگی از فرم های غیررسمی خود استفاده می کند تا بداند کدامیک باید تشویق شوند. پروات می گوید که این یک پارادوکس آموزشی مهم است. به چالش کشیدن کودک با روش‌های جدید تفکر، اما مذاکره در مورد راهی که دانش‌آموز از ایده‌های جایگزین استفاده نکند. غلبه بر این موانع باید یک سرمایه گذاری مشترک بین دانش آموزان و معلمان باشد، جایی که عدم اطمینان و تعارض مهم هستند، محصولی رو به رشد.

عمق شناخت موضوع

در زمینه ریاضیات و علوم، به ویژه، مربی پراوات تأکید می کند که معلمان باید شبکه های دانش زیادی داشته باشند که حول ایده های کلیدی سازماندهی شده باشند که می تواند مبنایی برای درک باشد.

معلمان نحوه تمرکز و سازگاری با موضوع را یاد می گیرند و به آنها اجازه می دهند در رویکرد خود به یادگیری بیشتر ایدئولوژیک باشند. بنابراین آنها آنچه را که برای دانش آموزان منطقی است تغییر می دهند.

متوسط ​​هستم

مدل I – سقراط. این معلمی است که به بحث و جدل در کلاس شهرت دارد. او با فردیت، ناسازگاری در روند آموزشی به دلیل رویارویی مداوم مشخص می شود. دانش آموزان دفاع از مواضع خود را تقویت می کنند، یاد می گیرند که از آنها دفاع کنند.

مدل دوم – “رهبر بحث گروه”. نکته اصلی در فرآیند آموزشی دستیابی به توافق بین دانش آموزان و ایجاد همکاری با محفوظ بودن نقش یک میانجی است که جستجوی یک توافق دموکراتیک برای آنها مهمتر از نتیجه بحث است.

مدل III – “استاد”. معلم به عنوان نمونه ای عمل می کند که مشروط به تکرار بی قید و شرط، و اول از همه، نه چندان در فرآیند آموزشی، بلکه در ارتباط با زندگی به طور کلی.

مدل IV – “عمومی”. او از هر گونه ابهام پرهیز می کند، خواستار قوی است، به شدت اطاعت می کند، زیرا فکر می کند همیشه در همه چیز حق با اوست، بدون شک دانش آموز مانند یک سرباز وظیفه در ارتش باید از دستورات داده شده اطاعت کند. به گفته نویسنده گونه‌شناسی، این سبک از همه تمرین‌های آموزشی در کنار هم رایج‌تر است.

مدل V – “مدیر”. سبکی که در مدارس رادیکال رایج شده است و با یک فضای کلاس درس مؤثر همراه است و ابتکار و استقلال آنها را تشویق می کند. معلم سعی می کند با هر دانش آموز در مورد معنای مسئله ای که باید حل شود بحث کند، کنترل کیفیت و ارزیابی نتیجه نهایی.

مدل VI – “مربی”. فضای ارتباطی در کلاس درس با روحیه شرکتی آغشته شده است. دانش آموزان در این مورد مانند بازیکنان یک تیم هستند، جایی که همه نمی توانند به صورت انفرادی بازی کنند، اما با هم می توانند کارهای زیادی انجام دهند. به معلم نقش الهام بخش تلاش های گروهی اختصاص داده شده است که برای او نکته اصلی نتیجه نهایی ، موفقیت درخشان ، پیروزی است.

مدل VII – “راهنما”. تصویر مجسم شده از دایره المعارف پیاده روی. لاکونیک، دقیق، محدود. او از قبل پاسخ تمام سوالات و همچنین خود سوالات را می داند. از نظر فنی بی عیب و نقص است، به همین دلیل است که اغلب خسته کننده است.

M. Talen به طور خاص به اساس نوع شناسی اشاره می کند – انتخاب نقش توسط معلم بر اساس نیازهای خود، نه نیازهای دانش آموزان.

ضمیمه B:

نمایه حرفه ای معلم دانشگاه مدرن (بعد از EM Ivanova)

بلوک ها:

تفکر، هوش.

– مولد (خلاق) – تولید مثل؛

تصویری-تصویری;

بصری و موثر؛

کلامی-منطقی (کلامی و غیر کلامی)؛

عملی و نظری؛

شهودی – منطقی؛

دانش عمومی;

دانش (ویژه) و مهارت های تفکر.

2. ادراک، آستانه حساسیت.

بصری، نسخه رنگی؛

شنوایی؛

محسوس؛

جنبشی؛

طعم؛

بین فردی، اجتماعی

3. حافظه، اندازه حافظه، سرعت حافظه.

به طور داوطلبانه و غیر ارادی;

بلند مدت، کوتاه مدت؛

حسی (تا 1 ثانیه): نمادین (بصری) خ پژواک (شنیداری);

منطقی؛

فیگوراتیو

عاطفی؛

موتور حسی (موتور).

4. توجه، جدایی، دامنه توجه.

دلخواه (تمرکز) و دلخواه;

پایدار و ناپایدار.

5. خواص سیستم عصبی.

تحرک؛

تعادل؛

پویایی ناپایداری.

مشخصات موتور.

در سیستم حرکات (به ویژه برای اندام های حرکتی)؛

لرزش دست؛

پاسخ سریع.

6. ویژگی های ارتباطی.

برونگرایی – درونگرایی (مربوط به خواص سیستم عصبی)؛

مهارت های سازمانی، تمایل رهبری؛

مهارت های ارتباطی، جذابیت؛

کلمه: خارجی – داخلی، شفاهی – غیر شفاهی، شفاهی – نوشتاری; ارتفاع، قدرت، تن صدا؛

رفتار ارتباطی خوب و درایت؛

حس شوخ طبعی، هوش.

8. انگیزه: علایق حرفه ای گرایشات;

ثبات انگیزه ها؛

عقب ماندگی، عقب ماندگی انگیزه ها.

9. ارزش و صفات اخلاقی.

نسبت ارزش های حرفه ای به غیر حرفه ای؛

سلسله مراتب ارزش ها (عمومی علمی حرفه ای)؛

معانی فعالیت حرفه ای و مطابقت آنها با معانی کلی زندگی. میزان آگاهی از این معانی.

مهربانی؛

بی خودی؛

صداقت، نجابت؛

تعهد، مسئولیت، پشتکار؛

انتقاد از خود.

10. اراده قوی.

شجاعت، اراده؛

هدفمندی؛

معنی اقدامات مسئولانه؛

ثبات عاطفی؛

اشتهای ریسک

11. احساس زیبایی شناختی، ذوق هنری.

توانایی های زیبایی شناختی ویژه (موسیقی، هنری، حرکتی و غیره)؛

جهت گیری تولید و هنر تولید مثل.

12. تجربه حرفه ای و زندگی.

توانایی درک منطقی زندگی دشوار و موقعیت های حرفه ای.

توانایی رفتار معقول در شرایط سخت.

13. خصوصیات روانی فیزیولوژیک فرد.

قدرت فیزیکی؛

تحمل؛

خستگی.

ویژگی های حرفه ای زیر در ادبیات علمی برجسته است.

فرم درخواست

دستورالعمل ها: دانش آموز عزیز! لطفاً به دفعات تجلی ویژگی های خاص در بین معلمان توجه داشته باشید. مراقب باشید و صادق باشید. از اینکه در نظرسنجی ما شرکت کردید متشکریم.

نه سوال           کیفیت همیشه نشون میده      خیلی اوقات ظاهر می شود       اغلب رخ می دهد         50 درصد تخفیف به ندرت اتفاق می افتد بسیار به ندرت اتفاق می افتد  عملا غایب       

1. مطالب را به وضوح و به وضوح ارائه می کند.                                                                                    

2. ایجاد و حفظ علاقه به موضوع.                                                                                            

3. با دانش آموزان مهربان باشید.